Smart Store Zaujímavosti 11. januára 2019 Počuli ste už niekde výraz Smart Store? Smart Stor je obchod, ktorý je nutné chápať ako prepojenie dvoch strán. Na jednej strane digitálna komunikácie so zákazníkmi s personifikovanou a inteligentnou ponukou a na druhej strane technologická digitalizácia retailu s prepojením a optimalizáciou všetkých backoffice procesov. Veľkými trendovými témami, ktoré momentálne hýbu retailom sú: nasadenie omnichannel procesov, Internet vecí (IoT) a umelá inteligencia. Cesta k Smart Store sa často tvorí ťažko a zložito, aj napriek tomu, že digitalizácia retailu ponúka v súčasnosti veľa. Je nevyhnutné, aby pred takýmto projektom bolo vykonaných veľa procesov na zabezpečenie vhodnej IT infraštruktúry. Nemecký EHI Retail Institute sa spoločne s Microsoftom pozreli na aktuálny stav digitalizácie v praxi, aké technológie sa používajú a aké možnosti a potenciál z toho vyplýva. Vypracovali Whitepaper s názvom “Smart Store” na základe prieskumu medzi niekoľkými desiatkami filiálok na nemeckom trhu. Štúdia je postavená na troch dôležitých tematických oblastiach: Personifikované prepojenie so zákazníkmi naprieč rôznymi predajnými kanálmi a ponuka digitálnych služieb Optimalizácia a automatizácia operatívnych procesov na pobočkách obchodov Vybavenie predajného personálu správnymi nástrojmi a informáciami. Hlavným výstupom štúdie bolo, že rozhodujúce pre ponuku personifikovaných digitálnych služieb zákazníkom priamo v obchode je možnosť týchto jednotlivých zákazníkov identifikovať na predajnej ploche v reálnom čase a komunikovať s ich smartfónmi. Zo 44 významných retailových reťazcov v Nemecku 27 odpovedalo, že sú na tieto nové možnosti technologicky pripravené. Pre priamu digitálnu komunikáciu s inteligentnými telefónmi svojich zákazníkov používajú v obchode: 52% má vlastnú firemnú aplikáciu pre mobilné telefóny, 26% využíva push notifikácia cez iBeacon technológiu, 7% komunikuje cez WhatsApp, alebo podobné chatovacie aplikácie, 4% komunikuje pomocou Chatbots (automatizovaná komunikácia). Štúdia uvádza, že k veľkému rozvoju vlastných firemných aplikácií pre inteligentné mobilné telefóny došlo práve vďaka rozsiahlemu vybaveniu obchodov technológiou WIFI. Naopak iBeacon technológia bola nasadzovaná v mnohých pilotných projektoch rôzneho zamerania a ich dlhodobý úspech a prínos je ešte potrebné preukázať. Celá štúdia sa dá voľne stiahnuť na webe EHI Retail Institute. Umelá inteligencia sa v posledných rokoch využíva a rozvíja hlavne v online obchode, no postupne sa dostáva aj priamo na predajné plochy. Umelú inteligenciu, ktorá sa dostáva do pozornosti, môžeme pozorovať v praktických aplikáciách. Napríklad v realizáciách inteligentného zrkadla či Chatbotu. Inteligentné zrkadlo poskytuje návrhy vhodného oblečenia pre danú figúru a Chatbot pomáha s výberom vysnívaného produktu. Zákazníci tak môžu vďaka inteligentnému telefónu zistiť dostupnosť tovaru, hodnotenie, či preferencie iných nakupujúcich. Chatbot vám poradí, či je tovar v požadovanej veľkosti, odporučí ďalší obľúbený tovar, alebo navrhne varianty produktu. Týmto spôsobom aplikovaný softvér zbiera dáta o zákazníckej skupine a ich preferovanej produktovej kombinácií. V experimentálnom obchode “exp37” dočasne postavenom v Düsseldorfe majú kupujúci možnosť vyskúšať si aplikácie s umelou inteligenciou v praxi. Tzv. “CurveTips” (niečo ako “Tipy pre vaše krivky”) ponúka zákazníkom na základe ich telesných parametrov a s pomocou samoučiaceho sa algoritmu vhodné oblečenie. Má tak pomôcť obsluhe na predajni, alebo samotnému zákazníkovi s cieleným výberom produktov. Na základe animovaného dotazníka s otázkami “na telo” zostaví aplikácie individuálne “Shopping Guide”. Sprievodca sa uloží v aplikácii a vďaka nemu potom zákazník získava individualizované návrhy produktov zo sortimentu priamo na jeho smartfón. Napríklad, ak si vyberá nejaký kúsok oblečenia fyzicky v obchode, stačí naskenovať etiketu do mobilu a aplikácie už potom sama vydá odporúčanie podľa zákazníkovho profilu – Shopping Guide. Odborníci, či už na západe alebo u nás, sa zhodujú v tom, že technicky, je veľa vecí realizovateľných. Niektoré aplikácie sa ešte stále vyvíjajú. Sľubné myšlienky budúcnosti a pilotné projekty ako napr. vyššie opísaní predajní radcovia sú len prvé kroky. Prekážkou stále zostávajú pomerne značné investičné náklady. Očakáva sa, že napr. Vďaka tzv. Cloudovým riešeniam sa umožní širší a ľahší prístup k umelej inteligencii aj v obchodoch. Aktuality 9. septembra 2024 RossBike Strážnice Spoločne strávený čas povzbudil náš kolektív, lebo len spolu toho dokážeme viac. Aktuality 27. augusta 2024 Novootvorená a komplexne zariadená predajňa Opäť originálna realizácia siete predajní Be Lenka. Tak ako samotná značka inklinuje k prírode a vracia s a k naturálnosti, tak aj spoločnosť Ross jej v tomto smere zabezpečila vybavenie a realizáciu predajní tejto povahy. Aktuality 10. júla 2024 Veľkoplošný baner a inštalácia vo výške Inšpirácie 10. júna 2024 Náučné tabule Veľkosť tabule je 700x500 mm a sú umiestnené do výšky 50 cm. Tabule sú nainštalované na flexibilnom systéme, čo umožňuje meniť ich stanovisko a je to veľmi praktické pre ich následné využívanie. Aktuality 23. apríla 2024 Výroba loga a 3D písma v ROSS, montáž realizovaná v Nemecku Svetelné 3D logo a svetelné 3D písmo sa vyznačuje svojou nastaviteľnosťou svietivosti, ktorá neruší okolie vďaka možnosť nastavenia LED osvetlenia od 20% do 100% svietivosti. Všetko toto nastavenie je možné na diaľkovom ovládači. Práve tento prvok dodáva komfort a pohodlie zákazníka pri nastavení svietivosti. Pri výrobe boli použité vysokokvalitné materiály a ich spracovanie bolo realizované v našej výrobe. Výrobné technológie, ktoré boli použité pri výrobe tohto loga sa vyznačujú svojou presnosťou a precíznosťou. Aktuality 11. apríla 2024 3D písmo Označili sme spoločnosť Good Request. Logo je takmer 7 m dlhé a inštalovali sme ho vo výške ôsmeho poschodia. Práve správne zvolené materiály zaručuje dlhú životnosť našich produktov. V tomto prípade sme použili masívnu kovovú konštrukciu, ktorá je navrhnutá tak, aby zvládla aj veľkú záťaž a bola dostatočne odolná voči poveternostným podmienkam. Všetku výrobu sme realizovali takzvane pod jednou strechou, vďaka komplexnosti služieb a strojového parku v našej výrobe. Aktuality 27. marca 2024 Nadrozmerná reklama – svetelné kazetové písmená Pre InoBat sme zrealizovali v spoločnosti ROSS atypické označenie, inštalované v parkovej časti pri vstupe. Rozmer Loga je 2,80m a 11,20m. Je svetelné, čo zaručuje neprehliadnutie v priestore pri vstupe do spoločnosti. Správne zvolené materiály a dizajnovo navrhnuté označenie zaručuje životnosť a celkový vzhľad našich výrobkov. Práve pre InoBat sme realizovali návrh označenia, celkové riešenie, ako je farebnosť, svietivosť a rozmer. Aktuality 28. februára 2024 ROSS ZÍSKAL OCENENIE SLOVAK BUSINESS SUPERBRANDS AWARD 2020 Komisia expertov Brand Council, programu Slovak Superbrands udelila našej spoločnosti cenu Slovak Business Superbrands Award 2020. Zaradili sme sa tak do skupiny elitných značiek, ktoré predstavujú vzor úspešného rozvoja a neustáleho zvyšovania hodnoty značky. Ocenenie Superbrands je potvrdením našej kvality a povzbudením pre zákazníkov pri ich každodenných rozhodnutiach. Aktuality 22. februára 2024 DIGITAL SIGNAGE Informačný kiosk s dotykovým displejom je vyrobený z oceľového plášťa, kde je aplikovaná červená farba prostredníctvom práškového lakovania. Ďalej disponuje s dotykový LCD monitorom, lepenou fóliou s dizajnom značky. Samostatnou kategóriou je obslužný systém s vlastným softwarom. Aktuality 18. decembra 2023 Vianočný večierok 2023 Ako každý rok aj tento rok sme sa všetci stretli na našej tradičnej kapustnici. Vianočný večierok nazývame takto už dlhé roky. Práve toto familiárne pomenovanie sa spája v našej spoločnosti s dlhoročnou tradíciou posedenia pri kapustnici na konci roka. Okrem dobrého jedla a tradičnej kapustnice sme si večer užili aj vďaka spevu, tancu a dobrej zábave pri živej hudbe. Ako lepšie ukončiť rok ako príjemným posedením s kolegami v príjemnej atmosfére spojenej s vianočnou náladou. Veľká vďaka za ďalší úspešný rok patrí každému jednému zamestnancovi, na všetkých oddeleniach, ktorý je súčasťou Ross tímu. Prihláste sa na odber noviniek Majte prehľad o rôznych novinkách zo sveta svetelnej reklamy Súhlasím so spracovaním osobných údajov Ikona pre zatvorenie náhľadu galérie Ikona pre predchádzajúci obrázok Ikona pre nasledujúci obrázok