Aký typ reklamy zaujme zákazníka? Zaujímavosti 5. apríla 2019 In-store reklama aj tento rok 2019 obsadila prvú priečku v celkovom pozitívnom vnímaní reklamy u zákazníkov. Je zrejmé, že ľudia sú ovplyvnení reklamou v mieste predaja, čo potvrdzujú aj výsledky prieskumu, ktorý monitoruje postoj verejnosti k reklame. Zadávateľom výskumu bola Česká marketingová spoločnosť (ČMS), v spolupráci s asociáciou POPAI CE a Českým združením pre značky (ČSZV). Výskum realizovala výskumná agentúra PPM Factum Reserch na reprezentatívnej vzorke 1 000 zástupcov českej populácie. Tento rok bol výskum robený prostredníctvom metódy CAWI omnibus, zasiahnutá tak bola aj tzv. online populácia. Do výskumu bola zahrnutá aj ATL reklama – reklama na internete, sociálnych sieťach, letákoch, product placement a aj outdoorova reklama. Krivka presýtenosti reklamou na internete ma oproti minulému roku stúpajúcu tendenciu. Dá sa porovnať s reklamou na súkromných televíznych staniciach. Je to spôsobené zrejme tým, že reklamy pôsobia na ľudí v momente, kedy sa venujú inej činnosti a nechcú byť obťažovaný. Pri sledovaní obľúbenej relácie, vyhľadávaní informácií na internete, či počúvaní hudby na hudobnom serveri. Čím to je, že in-store reklama triumfovala nad inými typmi médií? Reklama v mieste predaja totiž zákazníkov neobťažuje. Veľakrát ju zákazník nevníma ani ako propagáciu daného výrobku, skôr sa pre neho stáva vítaným pomocníkom pri nákupnom rozhodovaní, inšpiráciou a vodítkom pre správne zorientovanie. Ponuka v mieste predaja môže zákazníkovi vsugerovať potrebu daný výrobok mať, aj keď v skutočnosti nezastupuje žiadnu položku v jeho nákupnom zozname. Dalo by sa to nazvať akýmsi podprahovým vnímaním, keď prechádza okolo vystaveného tovaru a uvedomí si, že konkrétny výrobok mu doma dochádza a mohol by ho doplniť, prípadne vyskúšať nový. Dôkazom pozitívneho vnímania in-store reklamy sú predovšetkým ochutnávky, ktoré sa stávajú veľmi vítané, veľakrát aj najvyhľadávanejšie. S jej intenzitou je spokojná polovica respondentov. Tretina populácie by dokonca uvítala častejší výskyt ochutnávok na predajniach. Ide o bezprostrednú formu komunikácie medzi zákazníkom a predávajúcim. Výrobok si môžu vyskúšať, či ochutnať a v prípade spokojnosti okamžite zakúpiť. Pre inšpiráciu Vám ponúkame originálne in-store prezentačné produkty, ktoré vyrábala spoločnosť Ross: V kategórii in-store reklamy sa na prvom mieste v rebríčku presýtenosti reklamou umiestnili digitálne obrazovky. Až 34% opýtaných vyslovilo nízku toleranciu voči tomuto typu reklamy. Z tohto zistenia vyplýva, že in-store obrazovky sú stále vnímané ako nástroj reklamy v mieste predaja, no zákazníci ich nepovažujú za prostriedok, ktorý im pomáha pri nákupe. Aká by mala byť reklama? Aké požiadavky má spotrebiteľ? Všeobecne je preferovaná reklama, ktorá podáva pravdivé informácie zrozumiteľnou a originálnou formou. Ďalšie vlastnosti, ktorým spotrebiteľ prikladá veľkú dôležitosť sú: slušnosť, nevtieravosť a nepoužívanie násilia. V Rosse sa neustále vzdelávame v oblasti nových trendov a aj takéto výskumy nás posúvajú vpred, aby sme čo najpresnejšie porozumeli zákazníckym očakávaniam a vytvorili pre Vás efektívnu reklamu na mieru. Neváhajte nás kontaktovať: ross@ross.sk 22. septembra 2025 3D reklama – Moderný spôsob, ako zviditeľniť vašu značku 3D reklama predstavuje účinný spôsob, ako zaujať zákazníkov a odlíšiť sa od konkurencie. Aktuality 15. septembra 2025 Elektronická cenovka Elektronická cenovka prináša do maloobchodu novú úroveň efektivity, presnosti a flexibility. Zaujímavosti 4. septembra 2025 LED svetelná reklama na mieru: Prečo a ako rozžiariť váš biznis LED svetelná reklama patrí medzi najúčinnejšie spôsoby, ako zvýšiť viditeľnosť a zapamätateľnosť značky. Zaujímavosti 26. augusta 2025 Svetelná reklama na mieru: Ako môže vaša firma zažiariť Svetelná reklama patrí medzi najúčinnejšie spôsoby, ako upútať pozornosť zákazníkov a zviditeľniť vašu značku. Aktuality 10. júna 2025 Označujeme lekárne po celom Slovensku Pre zabezpečenie označenia, spoľahlivého technického riešenia a správnej vizibility Vašej firmy, pobočky, ale aj celej predajnej siete sme tou správnou voľbou. Zabezpečíme pre Vás nie len exteriérové prvky, ale aj komplexné riešenie pre interiér Aktuality 22. mája 2025 Poďakovanie zamestnancom Ocenili sme prácu a lojalitu našich zamestnancov za odpracované roky. Aktuality 20. marca 2025 Nový vzhľad tradičných posterov do kaderníctiev Tento svetelný druh reklám je umiestnený v kaderníckych salónoch po Slovensku Česku a Maďarsku. Využitie týchto produktov je hlavne ako zásobníku na produkty značky a jej dizajnom. A práve z tohto hľadiska spoločne tvoria jedinečnú súhru funkčnosti a prezentácie značky zákazníkovi. Aktuality 12. februára 2025 BIRELL End Cup ako víťaz súťaže P.O.P. STAR Vyvinuli a vyrobili sme jedinečný End-cup, ktorý je určený nie len na jednu kampaň a len pre jeden brand. Jednou z mnohá predností je možnosť meniť vízibiltu a dynamiku kampane z pohodlia kancelárie, čo zabezpečuje efektívne šetrenie času. Aktuality 27. januára 2025 Dlhopisy Spoločnosť Ros s.r.o. rozhodla dňa 16.1.2025 o vyplatení časti (50%) emisie dlhopisov ROSS Rajec 03 ku dňu 20.2.2025. Aktuality 9. septembra 2024 RossBike Strážnice Spoločne strávený čas povzbudil náš kolektív, lebo len spolu toho dokážeme viac. Prihláste sa na odber noviniek Majte prehľad o rôznych novinkách zo sveta svetelnej reklamy Súhlasím so spracovaním osobných údajov Ikona pre zatvorenie náhľadu galérie Ikona pre predchádzajúci obrázok Ikona pre nasledujúci obrázok